2e week - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Femke Faber - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Femke Faber - WaarBenJij.nu

2e week

Door: femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

30 April 2014 | Australië, Noosaville

We zijn alweer anderhalve week in het thuis land van de koala's en kangaroo's. Het spreekwoord 'time flies when you're having fun is hier wel van toepassing. Vandaag zijn we het National Park ingeweest. Eerst een kusttocht van 3 ,5 km en daarna het Tanglewood pad van nog eens 4 km. Dit was dwars door de bushbush en er werd ons verteld dat hier wilde koala's leefden. Nou hebben we ons een stijve nek gestaard naar boven maar geen koala te bekennen. Zelfs zo erg omhoog gestaard dat ik af en toe achter mij, of uit mijn eigen mond een vloekwoord hoorde omdat we over een wortel struikelde. Even dacht ik een slang gespot te hebben, maar na meerdere fluitconcerten, rare aap bewegingen en een eikeltje (nee ik ben geen dierenbeul, maar ik wilde het voor 100% zeker weten. Alhoewel, als het wel een slang was geweest was ie na mijn eikeltje hoogstwaarschijnlijk weg geweest), te hebben gegooid bleek het of een dode slang te zijn of gewoon totaal iets anders, maar ik durfde er niet naar toe te lopen, opdracht van Mama. Al met al was het een prachtige tocht met vol mooie foto momenten. Zeker aan te raden, mochten er mensen ooit nog naar Australië willen!

Daarna nog even op het strand gelegen en een lekker 'low-budget' maaltijdje gekookt, chicken tonight. We liggen nu als 2 zoutzakken op bed met verzuurde benen van de lange tocht. Wij Nederlanders zijn ook niks gewend..
Morgen vertrekken we naar Rainbow Beach voor 3 nachtjes waarop we daarna 3 dagen naar Fraser Island vertrekken voor de jeeptocht. 3 dagen lekker rond skeuren in Jeeps en de highlights van het eiland bekijken. Er werd verteld dat wij ook in jeeps mogen rijden, en dat komt natuurlijk helemaal goed, he mam? Nee ik zal me keurig aan de eiland snelheden houden.

De wel bekende keelpijn heeft alweer toegeslagen. Wist niet dat het kon in zo'n warm land maar kennelijk ben ik een B100. Ik zit namelijk onder de muggenbulten terwijl Jenmar nergens last van heeft. Laat ik het maar schuiven op het feit dat ik lekker bloed heb.

Nou, de beentjes zijn vandaag weer flink gestrekt, misschien wel iets te veel.
Maar de oude beppe knietjes hebben het maar weer even geflikt.
Ik ga nu languit met een boekje op bed want mevrouw Puf is even ver te zoeken.

Houdoe!

  • 30 April 2014 - 13:25

    Beppe En Opa Leo:

    Hallo Femke en Jenmar,
    Leuk reisverslag geweldig dat jullie het zo fijn hebben, wel moe maar dat komt er bij als je veel wilt ontdekken en zien,maar na een nachtje slapen ben je weer nieuw. Genieten jullie maar fijn in gedachten trekken we met jullie mee. Liefs en een dikke knuffel van Beppe en opa Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosaville

Femke

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 1103
Totaal aantal bezoekers 2622

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 16 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: